رسیدگی به شکایات مردمی از داروخانه ها درراستای امر ارزشیابی ونظارت وتقویت ارتقای کیفیت ارائه خدمات دارویی با رسیدگی به مطالبات مردم واصلاح امورات مربوطه وبهبودوضعیت در داروخانه ها ازمبادی قانونی با اهتمام به تکریم ارباب رجوع وصیانت ازحقوق شهروندی انجام می پذیرد .

چشم انداز :
ایجاد پل ارتباطی بین مردم ومسئولین وبرقراری نظام پاسخگویی به شکایات ، درخواستها و پیشنهادات گیرندگان خدمت وهمراهی آنان درحوزه سلامت درچارچوب وظایف وقوانین وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی .

اهداف :
-  دستیابی به رضایت مندی حداکثری گیرندگان خدمت وهمراهان آنان ازنظام سلامت
-  ارتقاء خدمت رسانی درنظام سلامت براساس بررسی وارزیابی شکایات وپیشنهادات رسیده
-  تقویت حس اعتماد درگیرندگان خدمت وهمراهان آنان به نقش نظارت درنظام سلامت

شرح وظایف :
 -  دریافت کلیه شکایت مردمی ازطریق تلفنی وحضوری وکتبی درسامانه معاونت و190 وزارت متبوع ) وسایر سازمانها
-  نظارت وبازرسی وپایش عملکرد داروخانه های مورد شکایت درصورت نیاز با بررسی موضوع شکایت ویا بازرسی مشترک با سایر سازمانها درمحل داروخانه
-  بررسی ورسیدگی وپاسخگویی به کلیه شکایات مردمی دریافتی دراین معاونت و سامانه 190  وارسالی ازسایر سازمانها واعلام نتیجه واطلاع رسانی به شاکی ومتشاکی
-  جمع بندی وگزارش آمار به دانشگاه وسازمان غذا ودارو

هموطنان گرامی می توانند شکایات خود ، ازعملکرد داروخانه ها را به یکی از سه روش زیر اقدام فرمایند:

-  تکمیل فرم آنلاین ثبت ورسیدگی به شکایات ازداروخانه ها         سامانه ثبت شکایات از دارو خانه ها

- تماس باشماره تلفن گویای ثبت ورسیدگی به شکایات وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی (190)
ویا شماره تلفن 31773286-041


-  درصورت تمایل با مراجعه حضوری به این معاونت وتکمیل فرم مربوطه