به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز دکتر آقاجانی مدیر اداره نظارت بر دارو و مواد مخدر این معاونت در خصوص الکترونیکی نمودن فعالیت های داروخانه ها گفت: از ابتدای سال جاری تمامی پروانه های صادره اعم از صدور مجوز تاسیس داروخانه ها، صدور و تمدید پروانه مسئولین فنی، معرفی محل داروخانه، صدور برگه صلاحیت مسئول فنی، تبدیل وضعیت داروخانه ها، رسیدگی به شکایات داروخانه ها و سایر موارد مرتبط بصورت سیستم الکترونیکی و بدون حضور در معاونت غذا و دارو انجام می گیرد.
ایشان همچنین افزود: بیش از 90 درصد داروخانه های استان اطلاعات خود را در سامانه الکترونیکی وارد نموده و پروانه الکترونیکی دریافت نموده اند و افراد واجد شرایط با استفاده از سامانه http://pharmacy.fda.gov.ir می توانند ضمن وارد نمودن اطلاعات داروخانه خود اقدامات درخواستی را بصورت الکترونیکی پیگیری کنند. این امر ضمن سرعت بخشیدن به کارهای ارباب رجوع و کاهش تردد ، گامی موثر در راستای رسیدن به اهداف دولت الکترونیک می باشد .
لینک سایت فوق در سایت معاونت غذا و دارو به آدرسhttp://fda.tbzmed.ac.ir نیز موجود می باشد